Dacia Duster, forțată la maximum: nici prin gropile din România nu e așa
Dacă credeai că românii iubesc mașinile, te-ai înșelat. Dincolo de cele folosite în scop personal, ducem lipsă de competiții dedicate mașinilor. Nu același lucru se poate spune despre vecini. Acolo, Dacia Duster are o competiție proprie unde e forțată la maximum. Și a devenit, dintr-un SUV, o veritabilă mașină de raliu.
În Polonia este organizată o competiție spectaculoasă în care mașinile sunt forțate la maximum. Anul acesta, la campionatul polonez de off road, vor fi 44 de echipe. 16 dintre ele se întrec pentru campionatul mondial. Partea și mai interesantă e că 10 echipe se întrec doar în Dacia Duster Elf Cup. Ca să-ți dai seama cât de mare e competiția, sunt oameni din 15 țări.
Ce e Dacia Duster Elf Cup?
Odată cu Dacia Duster, primul SUV produs de compania locală, Renault a vrut să facă din acest model ceva mai mult. Astfel, în Polonia, a creat Dacia Duster Elf Cup, în 2017. Divizia locală, împreună cu Overlimit și Hołowczyc Racing, a vrut să aibă această competiție integrată în campionatul național de off road.
Din 2018, a intrat în scenă și noul Duster. Dar dat fiind ca schimbările n-au fost prea mari, au putut fi folosite aceleași echipamente de pe mașinile precedente.
Campionatul din Polonia are 325 de kilometri și sunt probe special gândite pentru a testa limitele mașinilor, dar și ale șoferilor. Pentru mulți dintre participanți este cel mai lung circuit pe care îl parcurg. Sunt, în total, cinci scenarii diferite prin care șoferii de Dacia Duster trebuie să treacă.
Singurele diferențe între o Dacia Duster obișnuită și una folosită pe circuitul din Polonia e că trebuie să aibă o cușcă de siguranță în interior, scaune de raliu, o plasă în dreptul geamurilor și să poată fi oprită alimentarea atât din interior, cât și din exterior. Rezervorul poate fi cel din fabrică, dar roțile trebuie să nu fie acoperite. A, și pentru că e un raliu, trebuie să aibă și apărătoare de noroi.